Jak zregenerować skórę po lecie

Słońce zapewnia nam solidną porcję witaminy D ale jednocześnie wysusza skórę i przyspiesza jej starzenie.

Promieniowanie UVA i UVB przyczyniają się do szybszego fotostarzenia skóry. Wysuszona skóra jest bardziej narażona na zmarszczki oraz przebarwienia. Naczynia krwionośne poszerzają się co może spowodować wypryski i łojotokowe zapalenie skóry.

Warto również pamiętać, że niekorzystny wpływ na skórę mają także chlorowana woda, z którą mamy kontakt na basenach oraz woda słona czy wiatr.

Peeling i nawilżenie

Przede wszystkim należy pamiętać o regularnym oczyszczaniu skóry- możesz zastosować różnego rodzaju peelingi złuszczające martwy naskórek. Podczas oczyszczania usuniesz także powstałe zaskórniki czy przebarwienia. Peeling spowoduje, że wszelkiego rodzaju balsamy czy olejki będą się szybciej i łatwiej wchłaniać przedostając się do głębszych warstw skóry i dostarczając im niezbędne składniki odżywcze i nawilżające.

Drugim etapem w planie regeneracji skóry po lecie powinno być jej nawilżenie za pomocą maseczek i terapii zawierających odżywcze składniki bogate w witaminy z grupy A, E i C. Stosuj oleje roślinne, balsamy, masła i kremy do ciała.

Odpowiednia dieta

Przy regeneracji skóry ważna jest dobrze zbilansowana dieta dodatkowo wzbogacona w składniki korzystnie wpływające na stan skóry to doskonały sposób na piękną i zadbaną cerę, ale również metoda wspomagająca leczenie jej niedoskonałości.

Codzienny jadłospis powinien obfitować przede wszystkim w warzywa. Można dodawać je praktycznie do każdego posiłku. Minimalna ilość warzyw w ciągu dnia to 400 g, ale rekomenduje się nawet ich wyższe spożycie – około 700 g. W ten sposób dostarczymy wiele składników odżywczych pozytywnie wpływających na cerę bez konieczności spożywania suplementów diety. Swoje miejsce w codziennej diecie powinny mieć również owoce, spożywane nieco rzadziej niż warzywa.

Zadbaj o dostarczanie witaminy A łącznie z jej prowitaminą (β-karoten), która jest jedną z ważniejszych witamin wpływających na stan skóry, ponieważ odpowiada za normalizację wydzielania łoju oraz stan nawilżenia skóry. Niedobory tej witaminy mogą prowadzić do zmian skórnych, powodując suchość skóry, nieprawidłowe rogowacenie komórek i złuszczanie naskórka. Witaminę A znajdziesz w marchwi, suszonych morelach, papryce, czy tuńczyku.

Kolejną ważną dla skóry witaminą, jest witamina D, pozytywnie wpływająca na stan skóry zmniejszając produkcję sebum. Najwięcej witaminy D pozyskujemy poprzez ekspozycję skóry na promieniowanie słoneczne. Jednocześnie ważne, by pamiętać o stosowaniu kremów z filtrem UV. Dla osób z problemami skórnymi szczególnie polecane będą ryby (np. śledź, pstrąg, łosoś, makrela, tuńczyk), które jednocześnie będą dostarczać niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT) oraz witaminy E. Substancje te wpływają na nawilżenie skóry oraz łagodzą stany zapalne.

Jeśli nie chcesz samodzielnie zająć się regeneracją skóry po sezonie letnim, możesz skorzystać z gabinetów odnowy oferujących m.in. mezoterapię.

W materiale wykorzystano informacje Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej, https://ncez.pzh.gov.pl/

Udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

O portalu

"Zdrowy Wilanów” adresowany jest do mieszkańców dzielnicy dla których ważny jest zdrowy styl życia. Znajdziesz w nim porady związane ze zdrowiem, odżywianiem, psychologią, aktywnością fizyczną a także urodą. Oprócz tego także solidną dawkę wiadomości i zapowiedzi wydarzeń związanych ze zdrowiem w dzielnicy Wilanów.

W Wilanowie

Tagi

Polityka prywatności

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji o ochronie danych osobowych i plikach cookies można znaleźć w Polityce prywatności.